När en dörr stängs, öppnas en ny

Godkväll! 
 
Nyss ätit mat. Sitter här och är lagomt proppmätt. Har man hus finns det alltid något att göra, precis skurat och städat iordning i köket och killen är på övervåningen och fixar. Underbart!

Livet snurrar på som vanligt, och pappa är lugn. Han mår riktigt bra nu och jag känner mig utvilad (!!!). Att vakna på morgonen och slippa känna sig trött är guldvärt. Energin är tillbaka, och orken till livet likaså. När jag tänker tillbaka till 1 ½ åren som gått, undrar jag hur f*n har jag orkat. Är lite imponerad att killen är kvar i livet, trots att jag inte har prioriterat honom eller varit den bästa flickvännen. Tack!

Mer då? Jobben dem kommer och dem går. Jag lämnade mitt (gamla) jobb, usch, visst det ger pengar men att behöva må dåligt på jobbet för att chefen är elak är inget jag stödjer. Tack och hejdå!

Tack vet jag fina människor. Jag gick in på kulturkafét och pratade med chefen. Extra jobb. Underbart! Trivs otroligt mycket bättre att få träffa människor och pyssla på med olika saker.

Nytt jobb. Energin flödar. Tankar och framtiden går och allt känns faktiskt riktigt bra. Livet bjuder på såna här kriser ibland, och man kommer sig alltid ur dem förr eller senare. Kämpa på, för efter regn kommer det solsken ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0